Hvad har du brug for hjælp til?

Søg og find svar på ALT om dit abonnement, regninger og meget mere.

Hvordan sender jeg min mobil til reparation?

Du skal igennem nedenstående trin for at sende din mobil til reparation:
 

1) Før du går i gang

Det er altid en god ide at teste din mobil inden du sender sin mobil til reparation. Du kan gøre følgende:

  • Opdatere mobilen til seneste software

  • Gendanne mobilen til fabriksindstillinger og starte den op uden at installere tidligere sikkerhedskopi.

Oplever du samme fejl på mobilen efter den er opdateret, gendannet og startet op som uden at installere tidligere sikkerhedskopi, skal mobilen sendes til reparation.

Inden du opretter en reparation skal du have følgende klar:

  • IMEI-nummer
    Det finder du ved at taste *#06# på din mobil. Men hvis mobilen slet ikke virker, så kan du typisk finde det på den originale emballage.
     
  • Detaljeret fejlbeskrivelse
     
  • Følgeseddel, der fulgte med i den originale pakke, eller dit leverings- og købsbevis, som du har fået på mail.
    Hvis du ikke kan fremskaffe dette, skal du blot sende mobilen afsted uden. Du skal bare være opmærksom på, at dette vil forlænge sagsbehandlingen.

 

Skulle du være så uheldig at der er en fysisk skade eller væskeskade på mobilen, er den ikke dækket af reklamationsretten. Har du en Call me forsikring kan du benytte den, når du skal have repareret din mobil. Du skal anmelde skaden inden, du opretter en reparation.

Det er vigtigt at du både anmelder skaden og opretter en reparation. Det er ikke nok kun at gøre én af delene.

 

3 ) Sådan opretter du en reparation

  1. Upload leverings- og købsbevis i guiden eller vedlæg den fysisk i pakken, som du sender til værkstedet

Når du har udfyldt formularen, sender vi en e-mail til dig. E-mailen indeholder en vejledning, et link til at udskrive din fragtlabel med porto (du sørger selv for forsvarlig indpakning) og en kvittering, som du skal udskrive og sende sammen med mobilen til værkstedet. Du må ikke bruge den returlabel, der allerede ligger i den oprindelige salgskasse, da din mobil ellers ikke bliver sendt til værkstedet.

Det er desuden vigtigt, at du beder om en kvittering, når du indleverer mobilen til forsendelse, da det er din kvittering for, at du har afsendt den. Derudover skal du huske at tage en sikkerhedskopi af din mobil, inden du sender den afsted. Værkstedet nulstiller nemlig mobilen ved modtagelse, hvilket betyder, at alt data går tabt.
 

 

OBS! Har du fået en mobil, som ikke virker, allerede ved modtagelse, så skal du inden 14 dage fra modtagelse oprette en Dead On Arrival (DOA) sag.

 

4) Specielt for iPhones

Hvis du har en iPhone, skal du huske at slå "Find min iPhone" fra. Hvis du ikke gør det, så har værkstedet ikke mulighed for at reparere den.

Sådan gør du:

  1. Tryk på indstillinger.

  2. Vælg iCloud.

  3. Deaktivér Find min iPhone.

  4. Indtast adgangskoden til dit Apple ID

  5. Find min iPhone er nu deaktiveret

Er din iPhone defekt, så kan du også slå "Find min iPhone" fra via www.icloud.com