Hvad har du brug for hjælp til?

Søg og find svar på ALT om dit abonnement, regninger og meget mere.

Hvordan får jeg et nyt Sim-kort, og kan jeg beholde mit nummer?

Ja, du kan sagtens beholde dit nummer, når du bestiller et nyt SIM-kort.

Bestilling af nyt SIM-kort, vil kun være muligt for den kontraktansvarlige. Aktivering af SIM-kort, vil være muligt for både kontraktansvarlig og bruger af nummeret.

Sådan gør du:

  1. Log på Mit Call me

     

     

  2. Klik på "Abonnement" i menuen



     
  3. Klik herefter på "BESTIL ELLER AKTIVER SIM-KORT"
    * Har du flere numre, så vælg det korrekte nummer i toppen



     
  4. Vælg om det skal være et fysisk SIM-kort eller et eSIM




    4a. Fysisk SIM-kort - Indtast navn og leveringsadresse og tryk "Bestil simkort"




    4b. eSIM - Godkend bestilling af eSIM med NemID



     

 

* Der kan gå op til fem hverdage, før du modtager dit nye fysiske SIM-kort med posten. Når du har modtaget SIM-kortet, skal du aktivere det i en butik eller på Mit Call me - samme sted som du bestilte det.

Du kan også hente et nyt SIM-kort i en Telias butikker, hvis du er den kontraktansvarlige - altså den som ejer abonnement og nummer. I den forbindelse skal du huske at medbringe et gyldigt billed-ID.

Personalet i butikken kan hjælpe med, at udskifte og aktivere dit nye simkort.