Ingen skal stå alene

når alle kan se med

Digitale overgreb er et stigende problem. Offeret står med en følelse af magtesløshed og ydmygelse, og det kan være svært at få hjælp fra omverdenen.
Vi mener, at alle skal behandles med respekt – også på internettet.
Derfor lancerer vi WebHELP – professionel advokatbistand ved digitale overgreb.

WebHELP kort fortalt

WebHELP er en forsikring, hvor alle i husstanden er dækket ind og kan få professionel advokathjælp ved digitale overgreb.

WebHELP indeholder:

  • Juridisk rådgivning – op til 30 timers bistand pr. år.
  • Advokathjælp i retssager for op til 100.000 kr. pr. sag ved tvister.
  • Hjælp til at få fjernet indhold på internettet.
  • Hjælp til kontakt til krænkeren og politiet.
  • Dækning af idømte sagsomkostninger i retten
    (indenfor dækningssummen på 100.000 kr).


Når du køber WebHELP som en del af et mobilabonnement eller som service tilknyttet dit eksisterende mobilabonnement, så gælder en karensperiode på 3 måneder. Det betyder, at du tidligst kan bruge WebHELP efter 3 måneder.

Hvad er et digitalt overgreb?

Mange forbinder digitale overgreb med hævnporno, hvor en ekskæreste deler et privat billede, men der findes flere andre scenarier:

Falske profiler

Deling af krænkende billeder

Afpresning

Chikane/mobning

Prøv WebHELP til 0 kr. hele vinteren

WebHELP kan tilvælges alle vores abonnementer til 0 kr. (gælder til og med 9. marts 2018)

Ny kunde?

1. Vælg et abonnement
2. Tilføj WebHELP til 0 kr. på følgende skridt

Gå til abonnnementer

Allerede kunde?

Log ind på selvbetjeningen og tilføj WebHELP til 0 kr.
Har du allerede WebHELP, skal du ikke foretage dig noget.**

Log på selvbetjeningen
*0 kr./md. gælder til og med 9 marts 2018. Herefter 25 kr./md.
**Hvis du har et abonnement hvor WebHELP er inkluderet kan du skifte til et abonnement uden WebHELP. Vælg dernæst WebHELP som tillægsservice – så får du det til 0 kr. Til marts skifter du blot tilbage til abonnementet inkl. WebHELP (vi sender dig en reminder til den tid).

Sådan kan WebHELP hjælpe

HELP Forsikring har specialiseret sig i at tilbyde juridisk rådgivning ved digitale overgreb, og de står klar med erfarne advokater til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål til eller oplever digitale overgreb.

  • Råd og vejledning i sagen og om adfærd på nettet
  • HELP Forsikring skriver statements på de hjemmesider, hvor krænkelsen finder sted, hvis nødvendigt
  • HELP Forsikring kontakter udbyderen bag mediet med henblik på at få dit materiale fjernet
  • HELP Forsikring tager direkte kontakt til krænkeren/krænkerens forældre, hvis nødvendigt
  • HELP Forsikring kontakter eller bistår i dialogen med politiet, hvis nødvendigt
  • HELP Forsikring fremsender stævning og fører retssag, hvis nødvendigt

Hvad dækker WebHELP

Digitale overgreb kan være flere ting. Fælles for dem er, at de kan overgå os alle – og at de aldrig er vores egen skyld.
Se filmen om Emil og hans venner, der på forskellige måder har haft digitale overgreb inde på livet. Og hør, hvordan WebHELP kan hjælpe.

Hævnporno

Hvis din ekskæreste vælger at dele eller true med at dele private billeder af dig, som kun var tiltænkt dig og ham/hende, kan du få hjælp til at rette henvendelse til din ekskæreste, fremsende krav om erstatning eller en stævning, kontakt til de sociale medier og politiet, samt føre en evt. retssag.

Afpresning

Hvis du oplever, at en person kræver penge eller lignende for at tilbageholde et billede, video eller personlige informationer, hjælper vi med at rette henvendelse til den skyldige og evt. politiet.

Chikane/mobning

Hvis du oplever at blive chikaneret eller mobbet på nettet i en grad, der danner grundlag for et retsligt krav i henhold til loven, hjælper vi dig med at tage kontakt til krænkeren, kontakte de sociale medier, rette henvendelse til politiet og føre en evt. retssag.

Falske profiler

Hvis du opdager, at en anden udgiver sig for at være dig på de sociale medier eksempelvis ved at bruge dine billeder, kan du få hjælp til at få lukket profilen, fremsende eventuelle erstatningskrav, rette henvendelse til politiet og evt. føre en retssag.

Deling af nøgenbilleder

Hvis andre, du kender eller ikke kender, deler personlige nøgenbilleder af dig på de sociale medier uden din accept kan du få hjælp til at kontakte de sociale medier, rette henvendelse til de skyldige (evt. deres forældre), fremsende evt. erstatningskrav, kontakte politiet og føre en evt. retssag.

Andre belastende billeder

Hvis andre deler pinlige billeder/videoer af dig, kan det evt. have betydning for din fremtidige karriere og rygte. Med WebHELP kan du få hjælp til at få billedet/videoen fjernet, fremsende evt. erstatningskrav, kontakte de ”skyldige”, rette henvendelse til politiet og føre retssag hvis nødvendigt.

HELP Forsikring kan ikke garantere at materiale, der allerede er delt online, slettes. Men forsikringen dækker, at der stilles advokater til rådighed, som kan kontakte både krænkeren og udbyderen på nettet, hvor materialet ligger – eks. Facebook, Instagram, Snapchat mv.

Sådan har HELP Forsikring hjulpet

Alle sager er forskellige, og din sag vil altid blive behandlet individuelt ift. netop den situation, du oplever.
Her er et par eksempler på, hvordan de erfarne advokater fra HELP Forsikring har hjulpet ofre for digitalt overgreb.

Reaktivt arbejde

Da skaden var sket

Læs, hvordan vi hjalp en 14-årig pige og hendes familie med at begrænse delingen af et nøgenbillede og føre sagen i retten.

Sådan hjalp vi

Proaktivt arbejde

Så skaden ikke skete

Jo før vi sættes ind i sagen, jo bedre kan vi begrænse omfanget. En 22-årig kvinde kontaktede os så tidligt, at vi nåede at forhindre skaden i at ske.

Sådan hjalp vi

Sidder du tilbage med spørgsmål? Bliv ringet op!

Har du spørgsmål til WebHelp, eller vil du bare gerne vide mere, så skriv dit navn og mobilnummer i felterne herunder. Så ringer en af vores dygtige medarbejdere til dig og besvarer alle dine spørgsmål.

Har du allerede WebHELP?

Log ind på selvbetjeningen for at anmelde en skade, finde policenummer mm.

Log ind her