Menu

Mobilabonnement
Mobilabonnementer
Alle mobilabonnementer Børneabonnementer World mobilabonnement
Tips & inspiration
Kundefordele Call me's netværk er i top Udlandspriser Dækning Om Call me
Internet
Abonnementer
Alle mobilt internet abonnementer 5G internet til hjemmet
Internet udstyr
Routere Mesh netværk
Tips & inspiration
Kundefordele Dækningskort 5G opsætningsguide
Mobiler og tilbehør
Mobiler
Alle mobiler Mobiltilbud % Galaxy S25-serien Ny! iPhone 16-serien Brugte mobiler % Pixel 9-serien
Mærker
Apple Samsung OnePlus Google Motorola Doro
Tilbehør
Alt tilbehør Tilbehør med abonnement % Covers Skærmbeskyttelse Høretelefoner Højtalere Oplader & kabler Gaming PlayStation Xbox
Smartwatches & tablets
Alle smartwatches Alle tablets Apple Watch Apple Watch Series 10 Ny Apple iPads Samsung Watch Galaxy Watch7 & Ultra Ny Samsung tablets Smartwatches til børn
Guides & info
Kundefordele Forsikring Reparation Gode råd til din nye mobil Bedste smartphones 2023
Streaming
Musik & podcasts
Podimo Podcast
Film og serier
Viaplay Film & Serier Max
Tips & inspiration
Kundefordele Guides & anbefalinger
Bryd tabuet Få hjælp

Log ind


  • Mit Call me oversigt

Har du ikke en konto? Opret dig nu
Kurv

Nummerportering

I Danmark er der regler for opsigelsesperioder, når du ønsker at flytte dit telefonnummer fra en udbyder til en anden. Herunder kan du blive meget klogere på, hvad du bør vide, når du skifter dit nummer til Call me.

Du må ikke selv opsige dit abonnement, når du skal flytte dit nummer over til os. Vi kan nemlig ikke flytte dit nummer, hvis det er under opsigelse eller lukket ned.

Hvis dit abonnement er opsagt eller er under opsigelse, skal du kontakte din nuværende udbyder, som enten skal annullere opsigelsen eller genåbne dit abonnement.

Der er 2 måder at flytte dit nummer på:

1. Ønskeflytning
Du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer. Når dit nye teleselskab beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato, du ønsker at flytte dit nummer. Dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer på en ønsket dato, så skal du ikke vente på, at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt, som du har indgået med dem. Du skal også være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag, du har flyttet dit nummer.

2. Udløbsflytning
Du kan flytte dit nummer, når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet. Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode - eller en udløbsflytning. Vælger du dette, vil dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den første arbejdsdag efter din bindings- eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings- eller opsigelsesperiode.

Der findes ikke en fælles standard for opsigelsesperioden. Det betyder, at nogle udbydere vil have 30 dages opsigelse, indeværende måned + 30 dage, udgangen af igangværende måned og ingen opsigelsesperiode.

Hvis din nuværende udbyder ingen opsigelsesperiode har, vil dit nummer blive flyttet den næstkommende hverdag. Det kan føre til, at du ikke når at modtage dit simkort inden nummeret bliver flyttet til din nye udbyder. Her er nogle råd til, hvordan du kan undgå det:

  1. Planlæg din nummerflytning i forvejen
  2. Bestil dit nye abonnement med eSIM
  3. Ændre overførselsdatoen via nummerflytnings-sms´en du har modtaget.

Skal jeg have et midlertidigt nummer, hvis jeg flytter til jer?

Nej, vi har ikke som udgangspunkt midlertidige numre i forbindelse med flytning af dit mobilnummer til os.

Hvis der skulle være problemer med at flytte dit nummer, vil du blive kontaktet af os.

Guide til at ændre din nummerflytningsdato

1. Find beskeden der indeholder din nummerflytningsdato.

2. I beskeden finder du et link, hvor du kan se og ændre din nummerflytningsdato. Klik på linket.

3. Du kan nu se og ændre din nummerflytningsdato.

Gode råd til nummerflytning

  1. Planlæg din nummerflytning i forvejen
  2. Tjek nummerporteringens status
  3. Vælg eSIM i købsflowet, hvis din enhed understøtter det.

Herunder finder du en liste over de største danske udbyderes opsigelsesperioder.

Norlys' netværk - 30 dages opsigelsesperiode:
Norlys, Call me, Mit Tele, Alka mobil, Minitel, Waoo + Glenten (indeværende måned + 30 dages opsigelse).

Norlys' netværk - Ingen opsigelsesperiode:
Altibox, Lycamobile, Greentel.

Telenors netværk - 30 dages opsigelsesperiode:
Telenor, Telavox.

Telenors netværk - Opsiges til udgangen af igangværende måned:
CBB, dukaTALE, OK mobil, Evercall, Greenspeak.

Telenors netværk - Ingen opsigelsesperiode:
Lebara

TDC netværk - 30 dages opsigelsesperiode:
Yousee, Telmore, Eesy, Relatel, HALLO, Nettalk, Stofa mobil, TDC, Velkommen, Fastnet.nu

TDC netværk - Ingen opsigelsesperiode:
Unotel

TDC netværk - Opsiges til udgangen af igangværende måned:
Viptel

3 netværk - 30 dages opsigelsesperiode:
3 mobil

3 netværk - Opsiges til udgangen af igangværende måned:
Oister, Flexii

  1. Call me
  2. Kundeservice
  3. Nummerportering
Mobilabonnementer Børneabonnementer World abonnement Mobilt bredbånd 5G internet Kundefordele Vilkår for abonnementer
Alle mobiler Tilbud iPhone 16-serien Samsung Galaxy S24-serien Brugte mobiler Tablets Reparation
Udlandspriser Dækning og drift Opsigelse Guide til din nye mobil MMS-problemer Kontakt
Om os En del af Norlys Presse og nyheder Privatlivsinformation Whistleblower-ordning Cookieinformation Cookieindstillinger
Tilmeld nyhedsbrev

Call me, Norlys Mobil A/S
Head Office, Danmark
Ørestads Boulevard 45
2300 København S
CVR-nummer: 36 46 22 72
kundeservice@callme.dk

badge badge