Call me skifter regningsperiode

Vi vil gerne gøre tingene mere enkle – for dig og for os.

Derfor ændrer vi nu din regningsperiode, så den fremover følger kalendermånederne. Det gør det også lettere at huske, hvornår du får ny data.

Click here for english version

Få svar på dine spørgsmål om den nye regning

I dag går regningsperioden fra den 10. i en måned til den 9. måneden efter. Fra 1. oktober følger vi kalendermånederne. Det betyder også, at du får ny data den 1. i måneden. Samtidig skifter vi fra at fakturere abonnementer bagud – til at de faktureres, inden måneden starter.

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Har du stadig spørgsmål, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Overgangen

Når vi går fra den velkendte regning til den nye, kommer der en skæv regning i oktober.
Men fra november bliver det rigtig godt.

*Forbrug kan være ekstra data, betaling for mobilbilletter eller hvis du stemmer til: “Vild Med Dans”

 

Spørgsmål og svar

Hvorfor ændrer I regningsperioden?

Vi ændrer regningsperioden, fordi det er mere overskueligt for alle, når regningen følger kalendermåneden. Som kunde er det fx lettere at huske, at det er den 1. i hver måned, du får ny data.

Hvornår sker ændringen?

Ændringen sker på den regning, du får fra os i slutningen af oktober måned til betaling 1. november. Derfor vil den se lidt anderledes ud, end du er vant til. Regningen, du får til betaling 1. december, vil igen være normal og indeholde forbrug og abonnement for en måned.

Hvornår ser jeg den nye ”normale” regning?

Regningen, du modtager i slutningen af november til betaling 1. december, vil være den første regning, der følger kalendermånederne. Den indeholder forbrug for hele oktober samt abonnement for november måned.

Skal jeg betale mere, end jeg plejer?

Vi ændrer ikke prisen på dit abonnement. Men når vi skifter regningsperioden, skal du en enkelt gang betale abonnement for en længere periode. Det kan du se på den regning, du modtager i slutningen af oktober. Du kan se det illustreret ovenfor.

Til gengæld skal du kun betale forbrug for dagene fra 10. september til 30. september. Så din regning kan også ende på det samme beløb, som den plejer – det afhænger af dit ekstra forbrug på ting som mobilbilletter, sms-afstemninger, donationer og udlandsopkald.

Kan I vise et eksempel?

På regningen, du modtager i oktober, opkræver vi abonnement for to perioder: 10/9-30/9 samt 1/10-31/10. Til gengæld skal du kun betale for dit forbrug for perioden 10/9-30/9.

Eksempel:

Du betaler normalt 120 kr./md. for et abonnement. På regningen, du modtager i oktober, vil du betale abonnement for to perioder: 10/9-30/9 (ca. 80 kr.) samt for den nye periode 1/10 til 31/10 (120 kr.). Altså opkræver vi dig ca. 200 kr. for abonnement for den periode: 120 + 80 = 200 kr.

Til gengæld vil du kun betale forbrug for perioden 10/9-30/9 – og du vil have al den data, du har inkluderet hver måned, til rådighed i de 3 uger til du igen får ny data den 1. oktober.

Får jeg så mindre data i perioden, hvor skiftet sker?

Den 10. september får du det samme antal GB, som du plejer at få til en hel måned. Det får du igen den 1. oktober. I de mellemliggende 3 uger får du altså, hvad der svarer til en hel måneds data.

Fortsætter min Betalingsserviceaftale automatisk?

Ja. Hvis du betaler via Betalingsservice, fortsætter din aftale, som om intet var hændt.

Fortsætter min automatiske kortbetaling?

Ja. Hvis du betaler via automatisk kortbetaling, fortsætter din aftale, som om intet var hændt.  

Skal jeg gøre noget?

Nej, du behøver ikke at foretage dig noget. Ændringen sker helt af sig selv. Du skal altså bare betale din regning, som du plejer.